Web Sitemizde Çerezler Kullanıyoruz!

Web sitemizde müşterilerimize hizmetlerimizi daha etkin şekilde sunabilmek için çerezler kullanıyoruz. web sitemizde devam ederekçerezlere izin vermiş sayılırsınız. Kabul ederek pencereyi kapatabilir, size özel kampanya ve reklamların gösterilmesi ile bir takım istatistiklerin analiz ve değerlendirme için saklanmasını sağlayabilirsiniz.



Oyun terapisi, Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuklar için etkili midir ?

Anasayfa / Oyun terapisi, Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuklar için etkili midir ?

Oyun terapisi, Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuklar için etkili midir ?

Oyun terapisi, Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuklar için etkili midir ?

Oyun terapisi, oyun ve oyuncaklar aracılığıyla çocukların duygu ve ihtiyaçlarını ifade etmelerini sağlayan terapi yöntemidir. Bu yöntem sayesinde çocukların kendilerini dışa vurmaları, duygu ve kaygılarıyla yüzleşerek çözüm yolları bulmalarına imkan sağlanır. Oyun terapisi hem çocuklar hem de gençler için rahatlatıcı bir yöntemdir. Nitekim çocuklar yaşadıkları problemleri, travmalar, korku ve mutlulukları yetişkinler gibi konuşarak veya yazarak ifade edemezler. Bu nedenle yetişkinlere uygulanan konuşma terapileri yerine çocuklara oyun terapileri uygulanmaktadır. Bu şekilde çocukların oynadığı oyun ve oyuncaklarla kendilerini dışa vurmaları beklenir. Oyun terapileri, çocukların zihinsel ve sosyal becerileri geliştirir, duygu ve düşüncelerini ifade etmelerini sağlar. 

 

Ayrıca çocuklar kendine güvenmeyi, korkularıyla baş etmeyi, iş birliği yapmayı, sosyal bir varlık olmayı öğrenirler. Bu itibarla, oyun terapisi sözlü ifade edebilme, adaptasyon, duygu kontrolünü artırma, ortam değişiklikleriyle baş edebilme becerilerini geliştirmekte kullanılan oldukça etkili bir yöntemdir.  Son yıllarda yapılan araştırmalarda, otizm spektrum bozukluğu (OSB) teşhisi konmuş bireylerde farklı oyun terapi yöntemlerinin oldukça başarılı sonuçlar verdiği görülmüştür. Sosyal becerilerini geliştirmekte, duygusal gelişimlerinde ve kendilerini ifade etmekte oldukça etkili olduğu gözlemlenmiştir. OSB’li çocukların benzer özellikleri bulunsa da her birinin diğerinden farklı özellik ve becerileri veya eksiklikleri vardır. Bu nedenle, her bir OSB’li çocuk için özel ve kişiselleştirilmiş programlar ve terapi teknikleri uygulanmalıdır.  

 

Yönlendirmesiz oyun terapisi çocukların oyun odasını ve oyuncakları tanımasını, rahat ve güvende hissetmesini sağlar. Bu şekilde anlaşıldığını hisseden çocuk dış dünya ile iletişim kurmaya başlar. Ancak bu süreçler çok yavaş ilerlediği için büyük bir sabır ve sebat gerektirir. Yönlendirici oyun terapisi ise otizm spektrum bozukluğuyla ilgili olarak olumsuz duygu ve davranışları anlamak ve azaltmak, sosyal becerileri geliştirerek ilişkileri kuvvetlendirmek gibi belli sorunları ele almaktadır. Otizm spektrum bozukluğu yaşayan çocukların hepsinin birbirinden farklı zorluklar yaşadığı hatırda tutularak hem yönlendirmesiz hem de yönlendirmeci oyun terapi tekniklerini kullanmak OSB’li çocuklara yönelik en ideal oyun terapi yöntemidir.  Bu şekilde OSB’li çocuklara daha bütüncül ve kapsayıcı bir yaklaşım sunulmaktadır